Якби українців запитали, чи хочуть вони працювати у школі, —
напевно, ствердну відповідь дало б кілька осіб зі ста. Хоч як прикро визнавати,
але більшість молодих людей не мріє про вчительську кар’єру та роботу з дітьми.
Я-педагог у другому поколінні. Продовжую
справу своєї мами Наталі Миколаївни, яка викладала географію на протязі
34 років і передаю своє захоплення
роботою наступним поколінням. Ще
в шкільному віці я знала , що моє покликання – вчити дітей. Підручники, зошити,
пустотливі учні, веселі дзвінки, зустрічі з батьками, цікаві уроки, важкі
контрольні роботи все це – моя улюблена робота. Я – Вчитель!
Сьогодні, упевнено ступаючи на дорогу педагогічного пошуку, розумію, що
у моїй професії змінюється багато чого. Підручники стають електронними,
з’являються інтерактивні дошки, випускні іспити замінило незалежне
тестування. Тому і я, як сучасний вчитель, намагаюся не стояти на місці, а
впевнено крокувати в ногу із часом. Тема моєї
самоосвітньої діальності: «Інноваційні форми роботи на уроках географії
та економіки».
Використовую у своїй роботі
найрізноманітніші освітні новації, а перевагу надаю інтерактивним методам
навчання, коли спостерігається демократизація у спілкуванні учителя та учня, адже
вони є партнерами у навчальному процесі.
Розумію, що сучасним школярам нелегко збагнути пріоритет знань, тому постійно спонукаю до пошуково- дослідницької роботи, всіляко допомагаю. Вважаю, що вивчати рідний край тільки на уроках географії замало. Необхідно використовувати можливості позакласної роботи. Кожного року учні нашої школи мають стабільно високі результати в різних конкурсах:
Розумію, що сучасним школярам нелегко збагнути пріоритет знань, тому постійно спонукаю до пошуково- дослідницької роботи, всіляко допомагаю. Вважаю, що вивчати рідний край тільки на уроках географії замало. Необхідно використовувати можливості позакласної роботи. Кожного року учні нашої школи мають стабільно високі результати в різних конкурсах:
·
участь пошукових загонів школи
у Всеукраїнській експедиції «Моя країна –Україна» в рамках краєзнавчого руху
«Донбас - мій рідний край»,
·
участь у конкурсах та інтернет
-вікторинах Донецького обласного еколого
– натуралістичного центра,
·
участь
у еколого - краєзнавчому русі учнівської та студентської молоді «Донбас заповідний», « Малі річки - життя Донбасу»,
·
участь
у Відкритому обласному Чемпіонаті з інтернет-вікторин "Знай, люби,
бережи",
·
участь у Всеукраїнський
Інтернет-турнірі із природничих дисциплін
"Відкрита природнича демонстрація".
"Відкрита природнича демонстрація".
Також
результативною є робота туристсько – краєзнавчого гуртка «Юні туристи -
краєзнавці». Заняття в гуртку
поглиблюють знання учнів, розширяють їх кругозір, виховують загальнолюдські
цінності. Програмою передбачено
проведення навчальних екскурсій, туристських прогулянок та подорожей, вивчення
народних традицій, проведення пошукових експедицій відповідної тематики.
Принципи моєї
роботи :
·
гуманістична
спрямованість у навчанні та вихованні;
·
пошуки
нових нестандартних форм та методів навчання, які допомагають учням активно
засвоювати матеріал;
·
диференційований
підхід до дітей з урахуванням їхніх індивідуальних здібностей, виявлення та
підтримка обдарованих дітей;
·
стимулювання
навчальної діяльності ( заохочення, створення ситуацій успіху, спонукання до активної
праці);
·
всебічне
підвищення ефективності кожного уроку;
·
впровадження
інноваційних технологій навчання та виховання учнів.
Методики, що використовую у своїй роботі:
·
Інтерактивні методи навчання;
·
Особистісно - орієнтований підхід;
·
Ілюстративно-пояснювальний;
·
Проблемно-пошуковий;
·
Застосування комп'ютерних технологій.
Повністю згодна із висловом К Ушинського: «Учитель
живе доти, доки вчиться, тільки-но він перестає вчитися, у ньому помирає
вчитель». Тому знаходжусь в постійному творчому пошуку
оригінальних нестандартних рішень різноманітних проблем , працюю над
підвищенням мотивації та пізнавальної активності учнів та хочу навчитися організовувати
урок у такий спосіб, щоб учні сказали: «Як швидко минув урок!».
Вважаю, що бути особистістю - це невід'ємна умова успіху в сучасній освіті. Оскільки домагатися успіху зараз
можуть тільки сильні, цікаві, творчі та харизматичні люди. Тому маю
багато інтересів та захоплень окрім педагогічної діяльності. Я полюбляю подорожувати,
захоплююсь кулінарією, вишиваю
бісером та в’яжу.
Будучи вчителем, я щаслива, тому що у
мене є можливість знову і знову пізнавати світ. Я щаслива, тому що я віддаю
тепло своєї душі. Я щаслива, бо бачу результати своєї праці. Хтось із моїх
учнів стане відомим філологом, хтось, подорожуючи по світу, буде дивувати
оточуючих чудовим розмовним англійським, хтось буде хорошим батьком чи матір'ю,
а хтось стане просто доброю людиною. І дуже сподіваюся: серед них будуть і
вчителі, які дадуть можливість відчути ще багатьом учням радість польоту і
пізнання життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар